Dag van het Kanaalpark

Beleef het Kanaalpark op zondag 18 september

Op zondag 18 september 2022 wordt de 5e editie van de Dag van het Kanaalpark gehouden op Hof Eyghentijds. De ondernemers van Eyghentijds zetten die dag hun deur open en organiseren leuke activiteiten. Er zijn kinderactiviteiten waaronder een spannende speurtocht en op het terras kunt u smullen van het Eyghen vlees van de boerderij op de BBQ. Het IVN organiseert o.a. een aantal excursies door het Kanaalpark.

Maximale 10 hardloopwedstrijd
Voor het eerst wordt er samengewerkt met de hardloopwedstrijd Maximale 10. Op 18 september om half 4 wordt het startschot bij Hof Eyghentijds gegeven voor deze leuke hardloopwedstrijd. De prijsuitreiking vindt daarna plaats op het terras. De opbrengst van de inschrijvingen komt ten goede aan Stichting Eyghentijds.
We hopen dat de bezoekers van de Kanaalparkdag de hardlopers flink aan zullen moedigen.

Natuur dichtbij huis
Een aantal jaren geleden ontstond het Kanaalpark, naast het nieuwe Maximakanaal, tussen Rosmalen en Empel. Een natuurgebied waar Rode Geus runderen en Konikpaarden grazen. Bijzonder is de beek, die de Aa verbindt met de Maas. Nu de natuur hier al een aantal jaren haar gang mag gaan, worden steeds meer bijzondere vogels, planten en insecten gezien. Laat u tijdens de Dag van het Kanaalpark verwonderen over dit mooie, bijzondere stukje natuur, zo dicht bij de stad!

De Kanaalparkwachters vertellen u alles over dit mooie gebied en Gemeente ’s-Hertogenbosch heeft een stand met de toekomstplannen voor het Kanaalpark. Voedselbos Woest laat de vorderingen zien van het aanleggen van het voedselbos.

De Ondernemers van Eyghentijds
De diverse bedrijven die gevestigd zijn in Hof Eyghentijds zetten de deuren open en geven demonstraties en organiseren activiteiten, o.a. Muziekschool Iterson, Kinderdagverblijf Naar de Boerderij, Uit jezelf Kindertherapie, Dagbesteding Bij Elkaar, Pure Flavor koffiebranderij en nog veel meer.

Het volledige programma vindt u op: www.hofeyghentijds.nl

Een compleet dagje uit voor het hele gezin
De dag wordt gehouden op en rond Stadsboerderij Eyghentijds te Rosmalen en is van 11.00 t/m 19.00 uur gratis toegankelijk.

Er kan beperkt gratis geparkeerd worden. We vragen u zoveel mogelijk met de fiets of de bus te komen (er is een bushalte voor de deur, Halte Blauwe Sluisweg, bus 4 )
Volg het Kanaalpark op Twitter, Facebook en Instagram. Tag je mooiste foto’s op Twitter en Instagram met #kanaalparkrosmalen #dagvanhetkanaalpark, dan delen wij ze.

(Er worden die dag foto’s gemaakt voor op onze social media.)