Dieren van de dierenparken niet voeren!

In gemeente ‘s-Hertogenbosch zijn 12 dierenparkjes. Je vindt hier vaak een samenstelling van herten, geiten, schapen en/of pluimvee. Dierenparkjes zijn in beheer van de gemeente of van een stichting. Zij zorgen voor het voedsel, de gezondheid en het welzijn van de dieren. De dieren worden elke dag verzorgd door vrijwilligers.

Voer de dieren niet zelf. De dieren krijgen genoeg te eten. Ze kunnen ziek worden van het extra eten. Brood zorgt zelfs voor verstoppingen waaraan de dieren dood kunnen gaan. Ook trekken de etensresten ongedierte aan. Stop brood en etensresten in de groene container.

Wil je de dieren toch voeren? Meld je dan aan als vrijwilliger. Stuur een e-mail naar openbareruimte@s-hertogenbosch.nl

Een korte video van onze dierenverzorger Martin.