Skatebaan Info

In september 2021 is de jeugd van rosmalen een petitie gestart gestart om de huidige skatebaan te renoveren. Na een presentatie door de jongens zelf in de gemeenteraad heeft de gemeente een budget beschikbaar gesteld van 80k als start om de droom van de jongens te verwezenlijken. Inmiddels is met een aantal subsidiepotjes dit budget vanuit de gemeente aangevuld tot 105k. Helaas is dit ontoereikend gebleken om het plan te realiseren.

We hebben een gerenomeerde Skatepark bouwer benaderd samen met de gemeente en een concept ontwerp gemaakt met inspraak van de jongens.

Doel is de baan te realiseren van beton.
• Beton is veiliger. De huidige elementen zijn door de bevestiging op de ondergrond gevaarlijk
• Beton zorgt voor minder geluid voor de omgeving
• Beton is duurzamer
• Beton is vandalisme proof

Wat we al in kas hebben:

Het blauwe stuk is in opdracht. Voor het groene gedeelte proberen we de jongens te helpen door het opzetten van een crowdfunding actie en door het zoeken van sponsoren, met behulp van Stichting Wijkraad de Overlaet, Stichting Wijkraad Sparrenburg en Sport Alliantie. Hiervoor hebben we tot eind januari 2023 ruimte in de planning alvorens de realisatie start voor het dan beschikbare budget.

Het zou toch geweldig zijn als we voor de jeugd in Rosmalen het complete ontwerp gerealiseerd krijgen?

Lees OOK: Jongeren overlaet gaan voor nieuwe skatebaan